Personbil manuell och automat

Vi anpassar utbildningen efter varje elevs förutsättningar och behov.

En vanlig fråga är hur många lektioner man behöver ta på trafikskolan. Det beror förstås på hur mycket du kan övningsköra privat, hur regelbundet du kör, dina teoretiska kunskaper osv. Vi kan oftast göra en preliminär bedömning efter 2-3 körlektioner.
Du kan få en individuell plan för din utbildning, säg till din lärare så bokar ni tillsammans in körlektioner och kurser inför prov.

Alla våra bilar är miljöklassade och lättkörda. Vi kör BMW 118 (manuell), Volvo V40 (manuell), Volkswagen ID3 (elbil automat) och BMW 320 (automat).

Tänk på att du måste ha ett godkänt körkortstillstånd för att få övningsköra.

Det ansöker du om hos Transportstyrelsen.

För ansökan krävs ett synintyg, syntest kan du göra hos oss eller hos en optiker. Ring oss för att boka tid!

Ansök om körkortstillstånd

Mörkerkörning.

Under vinterhalvåret, från vecka 44 till vecka 7, är mörkerkörning en obligatorisk del i körutbildningen. Under mörkerkörning går vi igenom reflexens betydelse, ljushantering vid möte och omkörning. Vi kör både på landsväg och i stadstrafik.

Intensivutbildning.

Vill du lägga upp din utbildning på en kortare period så har vi intensivutbildning för manuell och automat.

Vårt upplägg är främst avsett för dig som redan har grundläggande kunskaper och vill klara av körkortet på några veckor. Är du nybörjare så rekommenderar vi hellre att du lägger upp körningen på längre tid, men vill du ändå gå en intensivkurs - ring och prata med oss så hittar vi en lösning som passar dig!

Kursen lägger vi upp på minst 3 veckor, vilket kräver goda förkunskaper i körning. Vanligaste upplägget är ca 4-5 veckor, speciellt om du ska kombinera kursen med skola/jobb och bara är ledig vissa dagar och tider. Tänk igenom hur mycket tid du kan lägga på kursen, och ta med schema eller arbetstider till oss när du anmäler dig. När vi har lagt en plan för din kurs så får du komma in till oss och godkänna den, då bokar vi även tid för proven på Trafikverket.

Vårt intensivpaket:

Digitalt teorimaterial med teoritester

Lärarledda teorilektioner 3 st. 80 min lektioner

Körlektioner manuell eller automat 25 st. 40 min lektioner

För aktuellt pris se

- Tänk på att det tillkommer kostnader för tex riskutbildning och Trafikverkets provavgifter för att ta körkort.